Het vietnamnese leven.. - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Evelien / Fenke Harink / Prins - WaarBenJij.nu Het vietnamnese leven.. - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Evelien / Fenke Harink / Prins - WaarBenJij.nu

Het vietnamnese leven..

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Evelien / Fenke

16 Januari 2015 | Vietnam, Can Tho

Het vietnamnese leven..

Zo het Vietnamnese leven begint te wennen.
De temperatuur is in de ochtend en avond aangenaam kortere en T-shirt weer en overdag de zon die fel en warm aanwezig is. En als je dan lekker onder de douchen stapt komt er bij de eerste lauw water uit en bij de rest kout water (wen je snel genoeg aan).
Alle huizen in de betere wijken zijn goed beveiligt, tralies voor de ramen en grote hekken als deur. Dit is nodig om inbrekers buiten te houden. Niet dat het een onveilig land is maar omdat de Vietnamese mensen niet allemaal even breed hebben en vinden onze moderne spullen wel mooi.
De dong is het betaalmiddel, gemiddeld gaan er 25000 dong in 1 euro. Hier heb je dus aardig wat geld op zak. Een avondmaaltijd kost hier ongeveer 20000 dong. Wat wij afkorten naar 20 dong.
De geluiden om ons heen, krekels, salamanders, de niet verstaanbare muziek uit de huizen/restaurant en daarnaast de toeterende snelrijdende scooters.
Dan heb je ook alle geuren, kleuren en ervaringen op de markt. Alle groentes en fruit in de diverse standjes met vele kleuren, maten en regelmatig soorten die we niet kennen. Het rauwe vlees wat er open en bloot in de zon hangt. Eenden, honden en varkens aan het spit langs de weg. Levende vissen in een bak met of zonder water. Pittige kruiden geur die rondom sommige stadjes hangen.
Als je om je heen kijkt alle mensen die warm aangekleed zijn, lange kleding dragen om niet te bruin te worden. Dit betekend dat ze kousen, handschoenen aan hebben en hun rieten hoedjes met mondkapjes er aan.
Het zijn zulke vriendelijke mensen, alle kinderen die van hun ouders hello moeten zeggen, als je het vraagt mag je ze altijd fotograferen.

Dit is een indruk van wat wij dagelijks tegen komen.

• 16 Januari 2015 - 17:51

Alfons:

Hallo dames.

Geweldig om jullie belevenissen dagelijks te lezen. Jammer dat jullie de geurtjes niet mee kunnen sturen.We missen nog wel foto's van jullie belevenissen en zeker ook van jullie uitstekende werk.
    Ik heb nog steeds respect voor jullie inzet.
    Dus geniet ook maar van de vrije momenten!

Groetjes
    Buurman Alfons. (hier gaat alles prima. plantjes leven allemaal nog. haha)

• 17 Januari 2015 - 09:05

Margriet:

De geuren en kleuren komen op me af, wat een mooie belevenis! Hier schijnt het zonnetje weer.

• 17 Januari 2015 - 16:43

Janny En Kor Klaver:

Hallo Evelien en Fenke,

dus met 50 euro op zak ben je daar al een aardige kapitalist. Honden aan het spit laat dat aan de achterburen van Fenke maar niet bekend worden met hun 3 hondjes, duidelijk een héél andere cultuur.
    Trouwens zo'n rieten hoedje zal jullie ook goed staan.
    Blijf genieten en bedankt voor de verslaggeving en de foto's.

Hartelijke groet van Janny en Kor

• 17 Januari 2015 - 19:53

Johan Bruggeman:

Hallo Evelien en Fenke,

Wat leuk om jullie verhalen te kunnen lezen. Geniet ook van de belevenissen. Wat zullen jullie rijk terugkomen want je krijgt heel veel geld voor de euro.
    Bedankt voor de verslaggeving.
    Groeten van Johan en Annie

• 17 Januari 2015 - 20:07

John:

Hoi meiden ,trots op jullie ,geniet en pas goed op jullie zelf
    Groet vanuit een koud Nederland
    John en Corrie

• 17 Januari 2015 - 23:44

Huibert:

Hoi Fenke en Evelien,
    Wat een mooie beschrijving van het leven en van de mensen om jullie heen, en wat een hartstikke leuke foto's hebben jullie geplaatst! Prachtig om de kleuren en de kleding te zien, met de karakteristieke hoeden! En tja, het omgaan met de dieren is heel anders in het Verre Oosten... Het begrip 'huisdier' zal redelijk onbekend zijn? Dieren zijn er om te kunnen overleven, lijkt me...
    Hier in Rijswijk hebben we sinds vandaag een tweede kat erbij: ook een Bijbelse naam gekregen: Sara. Na lang aandringen van Mieke en Marijke stemde ik ermee in om Sara bij het asiel op te halen. Wel een schatje hoor, alleen is onze kleine zwarte kat Moosje er nog niet van overtuigd dat een tweede kat wel leuk is. Zelf moest ik ook wel even slikken toen ik Sara er zonet op betrapte dat ze op MIJN BED zat te poepen! En het ergste is dat Marijke volledig de slappe lach kreeg toen ze het hoorde en huilend van het lachen naar boven kwam... Alles zit nu in de was, verder gaat het goed :) . Liefs, Huibert

• 19 Januari 2015 - 21:03

Suzan:

Leuk hoor, om al jullie ervaringen te lezen :))!
    Heerlijk om dat mee te mogen maken, veel plezier met elkaar!! X