Ons 'thuis' voor 8 weken - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Evelien / Fenke Harink / Prins - WaarBenJij.nu Ons 'thuis' voor 8 weken - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Evelien / Fenke Harink / Prins - WaarBenJij.nu

Ons 'thuis' voor 8 weken

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien / Fenke

31 Januari 2015 | Vietnam, Can Tho

Even een 'glimpt' van ons 'mooie' vrijwilligershuis waar wij nu alweer 3 weken verblijven.
Het is een groot huis midden in een zeer nette wijk met moderne huizen voor Vietnamese begrippen. De ingang bestaan uit 2 dubbele ijzeren hekken met twee dikke sloten om de hebberige vietnamezen buiten te houden. De bouw van de huizen zijn allemaal een beetje hetzelfde in de wijk. Ze lijken een beetje op grote smalle herenhuizen.
Je komt binnen in de woonkamer. Dit fungeert in sommige gevallen s'avonds als restaurantje of anderen zetten hier de auto in.
Wij hebben onze fietsen hier gestald gecombineerd met onze woonkamer bestaande uit een lekkere bank
Doorlopend naar achteren zit de keuken. We moeten twee koelkasten delen met soms 9 vrijwilligers. Je raad het al dat is soms best proppen.
Er is een tweepits-kookplaatje die we eigenlijk alleen maar gebruiken voor het bakken van een eitje.... Uit eten is hier echt goedkoper dan zelf koken... zooo vervelend..haha.
De trap op naar boven bevindt zich een badkamer, waar we koud moeten douchen. jeetje dit wend toch echt nog niet.
Daarbij zijn er nog 3 slaapkamers voor 7 personen in totaal. Fenke en ik sliepen eerst op een drie persoonskamer, maar zijn sinds woensdag verhuist naar een twee persoonskamer.
Dan de trap op naar de derde verdieping bevind zich nog een slaapkamer voor twee personen, een derde badkamer en een heel groot dakterras waar we elke avond even borrelen.

Kortom een best luxe huis wat echt een beetje ons thuis voelt en waar we heerlijk kunnen relaxen na dat harde werken.

• 31 Januari 2015 - 08:22

Agnes Niehoff:

Leuk huisje.maar euh hebben jullie de kerstboom nog staan.met jouw huisje is alles goed.
    Geniet er nog van,

• 31 Januari 2015 - 10:05

Margriet:

Je zou haast willen ruilen, niet waar Fenke? Ik geniet wel van de ruimte in jullie huis

• 31 Januari 2015 - 11:47

Brenda:

wel lekker brede bedden of lijkt dat zo? Liggen ze een beetje?

• 01 Februari 2015 - 08:01

Huibert:

Hoi Fenke en Evelien, wat mooi om jullie ruime huis nu eens te zien! Ik zag al aan de oprit aan de voorkant dat je inderdaad een auto naar binnen kunt rijden, wel zo praktisch :) . Leuk om te weten hoe jullie wonen in zo'n ruim vrijstaand huis met dakterras en bijzonder uitzicht. Koud douchen went op een gegeven moment hè? Maar staat de douchekraan nu pal boven het toilet of lijkt dat maar zo? En tja, als eten buiten de deur zo goedkoop is, dan is dat wel zo handig en scheelt ook nog eens extra tijd in de keuken...
    Gisteren ben ik vanuit Den Haag CS per trein een half dagje naar Emmen geweest en kwam weer eens door Zwolle. Ik dacht nog: als ik de aansluiting op Arriva mis (is me al eerder overkomen) loop ik gewoon weer even door de binnenstad, is daar zo gezellig! Fenke, als je over een tijd weer terug bent kom ik bij jullie thuis graag alle verhalen weer horen! Veel succes en plezier gewenst met al het werk!
    Hartelijke groeten, Huibert

• 03 Februari 2015 - 11:54

Janny En Kor Klaver:

Ziet er kleurrijk uit, wat mij als schilder wel aanspreekt. Niet dat ik ons interieur direct met dezelfde tinten zou schilderen, maar het geheel geeft een harmonieuze aanblik. De klamboe boven jullie bedden doet vermoeden dat daar ook insecten je uit de slaap kunnen houden. Zijn er veel of gevaarlijke insecten?
    Jullie hebben vast veel te verhalen als jullie weer in Holland zijn. Misschien wel een onderwerp voor Fenke om in onze kleine kring te delen?!
    Nog veel genoegen en ontspanning in 'jullie' huis.

Hartelijke groeten van Janny en Kor (in een mistig Zwolle)

• 03 Februari 2015 - 12:42

Ria Harink:

Hallo Evelien en Fenke.
    Nu kan ik het huisje een beetje beter zien.
    Je was toen even met de laptop rond gelopen, maar krijg nu een beter beeld.
    Jullie bedden lijkt wel op een twijfelaar afmeting.
    Best gezellig wonen zo, toch?
    Groetjes Ria Harink.

• 05 Februari 2015 - 03:50

Jeannet:

Hallo, ziet er mooi uit en zo te zien ook heellijk weer. Keep on doing the good work!!