ons avontuur is begonnen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Evelien / Fenke Harink / Prins - WaarBenJij.nu ons avontuur is begonnen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Evelien / Fenke Harink / Prins - WaarBenJij.nu

ons avontuur is begonnen

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Evelien / Fenke

08 Januari 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Eerste 2 dagen van onze reis naar Vietnam!
7-1-2015 / 8-1-2015
De wekkers liepen af om 7 uur 's ochtends. Kwart over 8 waren we verzameld bij mijn huis. Reinoud en Margriet (mijn schoonmoeder) brengen ons weg naar schiphol. Om kwart voor 10 aangekomen bagage ingecheckt en dan door de douane. Dit was niet het leukste moment, ik heb voor 2 maand afscheid genomen van mijn man...

Vlucht vertrekt van gate g, wij zaten met ons duffe hoofd bij gate d.. Oeps.

Vlucht vertrok om kwart voor 1, ruime 10 en een half uur gevlogen. Overgestapt  van 2 uur in Hong Kong. Daarna hebben we 2 uur en 40 min in het vliegtuig gezeten  naar Ho Chi Minh. Stoelen en eten waren prima aan boord.

Aangekomen in Vietnam moesten we ons visa nog halen, te krijgen bij een balie voor de douane. We zijn plaatselijke tijd om 10.30 geland, 10.45 stonden we bij de balie,  om 13.05 hadden we onze paspoorten terug met visum.. Vlak voor ons vroeg een groep van 71 mensen uit India ook hun visa aan, dit konden ze achter de balie niet zo snel verwerken. :(
Hierdoor hebben we onze transfer gemist en hebben we zelf een taxi naar het voor ons geboekte hotel gepakt.

Eenmaal daar aangekomen in het Lele hotel hebben we een uurtje gerust en zijn we daarna de stad in gelopen. Alle bezienswaardigheden hebben we zo ongeveer nu in Ho Chi Minh al gezien.
om een uur of 18 hebben we een broodje gehaald bij de subway.
Rond deze middag activiteiten hebben we drinken gehaald (cola om wakker te blijven, bij de mac), water en zoute chips in een winkeltje en de broodjes, dit kost ons samen  200.000 dong,  omgerekend +/- €8.
Nu lekker ontspannen en tegen 22 uur gaan slapen, in Nederland is het dan 16 uur, morgen gaan we op weg naar Can Tho.
Ons avontuur is begonnen!

• 08 Januari 2015 - 15:11

Reinoud Prins:

wat geweldig om te horen dat het bijna allemaal zo goed is gegaan!
    Nu begint het grote avontuur en het echte genieten!
    Ik denk aan je! X

• 08 Januari 2015 - 15:24

Agnes Niehoff:

Fijn om te horen dat de reis goed gegaan is,nu heerlijk gaan genieten, te hopen dat het weer daar beter is dan hier.Hier is het regen regen regen.

• 08 Januari 2015 - 15:43

Janny En Kor Klaver:

Dappere meiden,

fijn dat het begin van jullie onderneming direct al goed is verlopen, laat het een belofte voor het vervolg inhouden. Veel plezier.
    Wij blijven jullie volgen.
    Hrt gr van Janny en Kor - kringgenoten

• 08 Januari 2015 - 18:18

Nelleke:

Hoi zus,

Eindelijk is het avontuur begonnen. Geniet van de komende tijd met alle belevenissen!! xxx

• 08 Januari 2015 - 18:42

Huibert:

Hoi Fenke en Evelien,
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen, ondanks een file van 71 personen voor de visum balie! Heel veel succes gewenst met jullie missie in Vietnam, maak er een grandioos project van en geniet er ook van! Jullie zijn in mijn gedachten. Liefs, Huibert

• 08 Januari 2015 - 21:42

Margriet:

Lieve Fenke en Evelien, fijn om jullie bericht te lezen, we (Reinoud en ik)hadden een goede reis terug. Ik ga jullie volgen en hoop dat jullie een geweldige tijd hebben

• 09 Januari 2015 - 10:57

Christina Mulder:

Geniet ervan meiden!!!
    Ik houd jullie reisverslagen in de gaten :-D
    Liefs Christina

• 09 Januari 2015 - 16:35

Brenda En Maurice:

Hey Evelien en Fenke, fijn dat het goed is gegaan altijd weer spannend in een nieuweomgeving. Heel veel plezier en succes!